اقامت طلایی اسپانیا ( گلدن ویزا )

نحوه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در اسپانیا در سال 2023
اسکرول نمایید

اگر شما قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، هم اکنون چند روش برای دریافت اقامت دائم این کشور پیش روی شما عزیزان می باشد که هر کدام معایب و محاسن خود را دارد . در این بخش می خواهیم به بررسی نحوه اخذ اقامت کشور اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور بپردازیم و شما را با چگونگی اخذ اقامت طلایی اسپانیا یا همان گلدن ویزا اسپانیا آشنا نماییم .در این مقاله که توسط گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری VIP DEL SOL آماده شده است به بررسی تمام نکات ، مزایا ، معایب ، شرایط و ... در خصوص روند اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک می پردازیم . با ما همراه باشید.

1.اخذ اقامت اسپانیا

اخذ اقامت و مهاجرت به اسپانیا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی راحت‌تر است. این کشور جزو اتحادیه اروپا بوده و برای سفر به این کشور نیاز به اخذ ویزای شنگن دارید ! این کشور شرایطی را برای متقاضیان مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بهتر است . آیا اسپانیا کشوری مناسب برای زندگی می باشد؟ آیا با دریافت اخذ اقامت این کشور می توان برای پاسپورت اسپانیا نیز درخواست داد؟ آیا با دریافت اخذ اقامت اسپانیا می توان به کشور های دیگر اروپا مهاجرت کرد؟اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک چگونه است ؟ بهترین روش دریافت اقامت اسپانیا بدون شرط حضور و بدون نیاز به مدرک زبان چیست ؟در این مقاله به صورت اختصاصی به بررسی تمامی این نکات و چگونگی دریافت اقامت و تابعیت کشور اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور می پردازیم .

سرمایه گذاری و خرید ملک در اسپانیا| Vip Del Sol

2.سرمایه گذاری و خرید ملک در اسپانیا

خرید ملک در اسپانیا یکی از پر مزایا ترین و بهترین سرمایه گذاری ها در کشور اسپانیا می باشد.اما چرا این سرمایه گذاری بسیار برای سرمایه گذار پرسود می باشد ؟ زیرا فرد می تواند با خرید ملکی با حداقل ارزش 500 هزار یورو اقامت دائم و درنهایت پاسپورت این کشور را از آن خود نماید . اگر چه املاک با قیمت های مختلف در اسپانیا وجود دارد، اما در صورتی که فرد هدفش از خرید ملک و سرمایه گذاری دریافت اقامت این کشور باشد می بایست حداقل 500 هزار یورو در ملک یا املاک این کشور از جمله املاک مسکونی، تجاری، زمین و یا ترکیبی از چند ملک سرمایه گذاری نماید. با خرید چنین ملک یا املاکی در هر کجای اسپانیا، اشخاص صاحب سرمایه می توانند اقامت کشور اسپانیا را برای خود و خانواده خود به دست آورند. طبق قوانین کشور اسپانیا، هر فرد خارجی می‌تواند با خرید ملک یا مستغلات در اسپانیا، به عنوان سرمایه گذار ویزای سرمایه گذاری (ویزای طلایی اسپانیا ) و سپس کارت اقامت موقت اسپانیا را دریافت نماید.

گلدن ویزا اسپانیا چیست ؟| Vip Del Sol

3.گلدن ویزا اسپانیا چیست ؟

گلدن ویزای اسپانیا یا ویزای طلایی اسپانیا به متقاضیان غیر اتحادیۀ اروپا فرصت زندگی در اسپانیا را می دهد . آن دسته از سرمایه­ گذاران و افراد وابستۀ آنها (از جمله کودکان تا 18 سال) که هزینۀ لازم برای زندگی را داشته باشند و سرمایه­ گذاری لازم در این کشور را به انجام برسانند، از ویزای ویژه برخوردار می­ شوند که به آنها اجازه می ­دهد 1 سال در اسپانیا بمانند. اعطای ویزای طلایی اسپانیا، یک مجوز اقامت است که برای یک دورۀ چهار ساله هر دو سال یکبار نیاز به تمدید دارد. در صورت واجد شرایط بودن برای سرمایه گذاری‌ها، سرمایه­ گذار و وابستگانش حق دارند در اسپانیا زندگی کنند و به طور دائم سفر کنند.

دولت اسپانیا قانونی را در سال 2013 ایجاد کرد که اجازه اقامت به سرمایه گذاران غیر اتحادیه اروپا را می دهد. این اقامت به عنوان اقامت سرمایه گذاران یا ویزای طلایی نیز شناخته می شود. این سرمایه گذاری نه تنها به اقتصاد اسپانیا کمک می کند، بلکه راهی سریع برای اخذ اقامت ممتاز اسپانیا برای سرمایه گذار و خانواده آنها است. خرید ملک در این کشور، ضمن انجام عمل سرمایه گذاری در اسپانیا، شرایط اقامت دائم این کشور را برای فرد فراهم می آورد. همچنین این ویزا به گلدن ویزا اسپانیا مشهور می باشد. چرا که افراد ملکی را که خریداری می نمایند، می دانند که هرساله مقداری سود مشخص به آن اضافه می شود. همچنین سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق خرید ملک، نیاز به حضور به مدت مشخص در اسپانیا ندارد و فقط با سرمایه گذاری در ملک، علاوه بر سود، اقامت این کشور را بدست می آورد.

فرآیند دریافت اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری در املاک چگونه است؟| Vip Del Sol

4.فرآیند دریافت اقامت اسپانیا با سرمایه گذاری در املاک چگونه است؟

ابتدا با دریافت ویزای توریستی 3 ماهه به اسپانیا سفر کرده و در مدت زمان ویزای خود، اقدام به خرید ملک مورد نظرتان در اسپانیا می‌کنید. پس از عقد قرارداد خرید ملک، از یک دفتر اسناد رسمی، نوبت دریافت می‌کنید. شما باید پیش از موعد مقرر در دفتر اسناد رسمی، کد شناسایی موسوم به NIE را از اداره پلیس دریافت کنید. همچنین استعلام‌های مورد نیاز همانند استعلام اداره دارایی، شهرداری، اداره آب، اداره برق و… را نیز دریافت می‌کنید و در روز مقرر، تمامی این مدارک را به همراه قرارداد خرید ملک، به دفتر اسناد رسمی ارائه می‌دهید تا سند ملک مورد نظر را به نام شما ثبت کند.

پس از طی مراحل فوق، باید مدارک لازم جهت ارائه درخواست اقامت را به همراه سند ملک خریداری شده به سفارت اسپانیا در ایرن، ارائه دهید. پس از طی ۳ الی ۶ ماه، به شما ویزای یک ساله مولتی داده می‌شود. از طرف دیگر، متقاضی می­ تواند از طریق دفتر اسناد رسمی وکیلی را مامور کار خود کند تا در صورت عدم تمایل به سفر به اسپانیا، خرید ملک در اسپانیا در غیاب وی اجرا شود.

زمان بررسی و پردازش یک برنامۀ ویزای شینگن در حال حاضر حدود 10 روز کاری است. بعد از اتمام ویزای شینگن و به محض سرمایه ­گذاری، سرمایه­ گذار می­تواند به وزارت امور خارجۀ اسپانیا درخواست مجوز اقامت بدهد، مشروط بر اینکه حداقل یک بار در دورۀ ویزای شینگن وارد اسپانیا شده باشد. به عنوان بخشی از مراحل اخذ مجوز اقامت، از متقاضی خواسته می­ شود داده­ های بیومتریک خود یعنی امضا، عکس و اثر انگشت را ارائه کند و پس از آن ظرف 20 روز اجازۀ اقامت فرد صادر می­شود.

مجوز اقامت تا زمانی که سرمایه ­گذاری در بخش املاک محفوظ باشد قابل تمدید است و متقاضی می­ تواند ثابت کند که حداقل یک بار طیّ 12 ماه گذشته به اسپانیا سفر کرده است. پس از 5 سال اقامت پیوسته، اقامت دائم قابل دستیابی است و پس از 10 سال اقامت دائم، فرد می­ تواند برای اخذ تابعیت اسپانیا درخواست بدهد.

شرایط متقاضی برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا | Vip Del Sol

5.شرایط متقاضی برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا

  1. بالای ۱۸ سال داشته باشد.
  2. عدم سوء پیشینه داشته باشد.
  3. بیمه درمانی معتبر و گواهی سلامت رسمی
  4. سابقه تقاضای رد ویزا یا مشکل ورود به منطقه شنگن نداشته باشد.
  5. تمکن مالی بالا

مزایا گلدن ویزا اسپانیا چیست ؟ | Vip Del Sol

6.مزایای گلدن ویزا اسپانیا چیست ؟

  1. سریعترین راه برای اخذ اقامت اسپانیا برای شما و خانواده عزیزتان
  2. به شما اجازه می دهد وارد اسپانیا شوید و در 26 کشور دیگر منطقه شنگن آزادانه گردش کنید.
  3. عدم شرط حضور در اسپانیا
  4. اجازه کار
  5. با اجازه اقامت، می توانید در اسپانیا زندگی ، تحصیل و بازنشستگی کنید.
  6. دسترسی به بازار اروپا برای هر گونه تجارت تجاری و مزایای زندگی در یکی از امن ترین مکان های جهان، همچنین به آسیایی ها، عرب ها، روس ها و آمریکای لاتین اجازه می دهد تا برخی از دارایی های خود را در مناطقی که به طور کلی در نظر گرفته شده ایمن نگه دارند. یکی از پایدارترین مناطق اقتصادی از نظر اقتصادی و سیاسی کره زمین.
  7. این برنامه ها حق زندگی در کشور مربوطه و سفر در کشورهای شینگن را بدون نیاز به ویزای اضافی فراهم می کند. اگر مسیر سرمایه گذاری مورد نظر شما املاک و مستغلات باشد، دولت آن کشور به سرمایه گذار اجازه می دهد ملک را اجاره دهد.
  8. امکان افتتاح حساب در بانک‌های اروپایی
  9. عدم الزام به اشتغال و یا راه اندازی کسب کار در اسپانیا
  10. امکان تحصیل رایگان فرزندان در کشور اسپانیا، بلافاصله پس از اقامت در اسپانیا
  11. سهولت در اخذ ویزای دیگر کشورها
  12. امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از ۵ سال اقامت بدون وقفه در این کشور
  13. امکان اخذ تابعیت کشور اسپانیا پس از مدت ۱۰ سال اقامت قانونی بدون وقفه در این کشور
  14. تابعیت دوگانه مجاز است

معایب گلدن ویزا اسپانیا چیست ؟ | Vip Del Sol

7.معایب گلدن ویزا اسپانیا چیست ؟

  1. هزینه بسیار زیاد برای خرید ملک
  2. الزام تحصیل فرزندان در اسپانیا با توجه به اجباری بودن تحصیل در سنین بین 6 الی 16 سال (فرزندانی که در سن تحصیل باشند، اجباراً می‌بایست در اسپانیا به تحصیل مشغول شوند)

هزینه های جانبی اخذ اقامت طلایی اسپانیا چیست؟ | Vip Del Sol

8.هزینه های جانبی اخذ اقامت طلایی اسپانیا چیست؟

  1.     برخی از مالیات ها، حق تمبر و هزینه های جانبی در این برنامه وجود دارد.
  2. هزینه های مالیات و سایر هزینه ها در حدود 11 الی 12 درصد کل قیمت ملک می باشد.
  3. هزینه های انتقال سند و امور مربوط به بنگاه و اسناد رسمی نیز وجود دارد که در حدود 0.1% از کل قیمت ملک می باشد.

شرایط تمدید ویزای طلایی اسپانیا چیست؟ | Vip Del Sol

9.شرایط تمدید ویزای طلایی اسپانیا چیست؟

برای تمدید ویزای طلایی اسپانیا، دو شرط لازم است:

  1. حفظ ملک یا املاک خریداری شده
  2. حداقل یک سفر به اسپانیا در هر سال

با دریافت ویزای سرمایه گذاری اسپانیا (ویزای طلایی اسپانیا) می‌توانید اقامت موقت و سپس دائم اسپانیا را دریافت نمایید. در ادامه به توضیح شرایط تبدیل ویزای سرمایه گذاری به کارت اقامت می‌پردازیم.

شرایط اخذ تابعیت و گذرنامه اسپانیا | Vip Del Sol

10.تابعیت و گذرنامه اسپانیا

دریافت گذرنامه اسپانیایی برای بسیاری از افراد یک رویای نهایی است زیرا امکان سفر بدون ویزا به 187 کشور را فراهم می کند و به نوبه خود حق تحصیل، کار و زندگی در هر کشور عضو اتحادیه اروپا را به دست می آورد. پس از پنج سال زندگی در اسپانیا، سرمایه گذاران می توانند برای اقامت دائم اقدام کنند. تابعیت در اسپانیا را می توان پس از ده سال اخذ کرد.

هنگامی که متقاضیان اقامت دائم یا تابعیت داشته باشند، به دلیل عدم نیاز به تمدید ویزای طلایی، می توانند سرمایه گذاری خود را منحل کنند. در حالی که برای حفظ اجازه اقامت، نیازی به اقامت در اسپانیا ندارید، باید هر بار برای تمدید مجوز حضوری و همچنین حفظ سرمایه خود به اسپانیا بیایید.

پنج سال پس از دریافت اقامت دائم، در صورتی که با زبان اسپانیایی و همچنین کشور اسپانیا آشنایی کافی داشته باشید، واجد شرایط دریافت پاسپورت (تابعیت اسپانیا) هستید.اگر با درخواست شما برای دریافت پاسپورت موافقت نشد، نگران نباشید؛ شما می‌توانید بارها و بارها این فرآیند را تکرار کنید تا در نهایت پاسپورت دریافت نمایید.

شرایط اشتغال برای دارندگان گلدن ویزا | Vip Del Sol

11.شرایط اشتغال برای کسانی که ویزای سرمایه گذاری و یا اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری در املاک را دریافت نموده‌اند چگونه است؟

این افراد می‌توانند با ثبت شرکت به فعالیت اقتصادی بپردازند. البته به هیچ عنوان الزامی به اشتغال و یا هرگونه فعالیت اقتصادی برای این افراد وجود ندارد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری اسپانیا، چیست؟ | Vip Del Sol

12.مدارک لازم برای دریافت ویزای سرمایه گذاری اسپانیا، چیست؟

تمامی مدارک می بایست به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی شوند و به تأیید سفارت اسپانیا در ایران برسند.

  1. پاسپورت معتبر (با حداقل 18 ماه اعتبار)
  2. گواهی عدم سوء پیشینه
  3. گواهی موجودی معادل 500.000 یورو
  4. کد شناسایی موسوم به (NIE)
  5. سند ملک خریداری شده
  6. گواهی آزمایشات پزشکی

به طور معمول مستندات و مدارک بالا مورد نیاز است . لطفاً توجه داشته باشید که گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری  VIP DEL SOL فرم­ های درخواست مورد نیاز را تهیه و ارائه می دهد و به متقاضیان در انتخاب مدارک پشتیبان و شواهد مکمل صحیح کمک می­ کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوۀ دریافت گلدن ویزای اسپانیا با ما تماس بگیرید.

هم اکنون شرایط اخذ ویزا و یا اقامت اسپانیا به چه صورت است؟ | Vip Del Sol

13.هم اکنون شرایط اخذ ویزا و یا اقامت اسپانیا به چه صورت است؟

اگر شما قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید، هم اکنون چند راه دیگر نیز وجود دارند که هر کدام دارای محاسن و محدودیت‌های خاص خود می‌باشند. کارشناسان گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری VIP DEL SOL برای ارائه مشاوره زندگی و اخذ اقامت اسپانیا و سایر کشورهای حوزه شنگن در خدمت شما هستند.

اقامت دائم اسپانیا ، گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری VIP DEL SOL

14.سخن پایانی VIP DEL SOL

گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری VIP DEL SOL از دو طریق که یکی از آنها سرمایه گذاری و خرید ملک در اسپانیا می باشد که در نهایت منجر به اخذ اقامت طلایی یا همان گلدن ویزا اسپانیا می گردد و همچنین از روش دیگری با عنوان طرح خود حمایتی کشور اسپانیا که با اثبات تمکن مالی متقاضی میسر می گردد اقدامات لازم را بمنظور اخذ اقامت اسپانیا و در نهایت اخذ تابعیت اسپانیا برای مراجعین و متقاضیان عزیز لحاظ می نمایند.در این مقاله به بررسی دقیق تر یکی از این روش ها یعنی نحوه دریافت اقامت ، شهروندی کشور اسپانیا ، شرایط ، مزایا و سایر موارد مربوط به اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی پرداختیم. به منظور کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت بررسی بهترین روش اخذ اقامت متناسب با شرایط خودتان با کارشناسان گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری VIP DEL SOL از طریق بخش ارتباط با ما در تماس باشید.

گروه مشاورین اقامتی و سرمایه گذاری VIP DEL SOL
گامی استوار ، به سوی آرامشی ماندگار